אשפוז בבית חולים לחולים במחלות מעיים דלקתיות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אשפוז בבית חולים לחולים במחלות מעיים דלקתיותלמרות שיש מחלות קשות יותר ולמרות שלרוב לא מדובר על מחלה קטלנית, אין ספק שאנשים הסובלים ממחלות במעי מתמודדים עם מציאות לא פשוטה, בלשון המעטה. מחלות כגון קרוהן או קוליטיס, שעשויות לתקוף לראשונה עוד לפני גיל ההתבגרות, מצריכות קבלה של טיפולים ותרופות, לעיתים ברציפות וללא הפוגה.

הן במקרה של מחלת קרוהן והן במקרה של קוליטיס, סובלים החולים כמעט תמיד מתקופות של הפוגה זמנית (רמיסיה) שלאחריהן מגיעות תקופות של התפרצות קשה של סימפטומים.

אפילו אצל החולים שמצבם קל יחסית, מצבים שבהם הם נדרשים להגיע לאשפוז בבית החולים או לכל הפחות לבדיקות תקופתיות, אינם נדירים. לעיתים, האשפוז של החולים מסתכם במתן של אינפוזיה ושיקום תזונתי ולעיתים המטרה תהיה ניתוח או שחרור של חסימות מעיים שונות.

אשפוז לניתוח

במקרים קשים של קרוהן או קוליטיס עשויים הרופאים להמליץ ולעיתים לחייב פתרון ניתוחי. במהלך הניתוח עשוי הרופא להסיר חלק של המעי שנחסם, כאשר לעיתים מדובר על מצב שבו נאלצים לטפל בפצע או בחור של ממש שעשוי להביא לסכנת חיים ברורה.

ישנם מקרים שבהם אין מנוס מניתוח כריתה שבו עשויים להסיר חלק גדול מהמעי ואפילו את כולו. מנותחים שעברו הסרה של המעי הגס כולו, למשל, נזקקים לתקופה ארוכה יחסית של אשפוז והחלמה.

במהלך תקופה זו נדרשים החולים להסתגלות למצבם החדש ורבים מהם נעזרים גם בעובדים סוציאליים או בפסיכולוגים. גם קבוצת תמיכה של חולים שהתמודדו או מתמודדים עם מצב דומה יכולה לעזור וכך גם העמותה הוולונטרית שפועלת לרווחתם של חולי קרוהן וקוליטיס.

פתח ושמו סטומה

חלק לא קטן מהחולים הסובלים מבעיות מעיים דלקתיות מוצאים את עצמם נזקקים לסטומה. מדובר על פתח אליו מחובר חלק מהמעי או ממערכת העיכול, שדרכו מפריש הגוף פסולת, כאשר הדרך הטבעית לכך חסומה, פגועה או פגומה. לעיתים מדובר על פתרון למצוקה זמנית ולעיתים מדובר על פתרון של קבע, שמשתלב עם ניתוח כריתה של המעי, למשל.

עבור החולים שאושפזו ויצאו מהאשפוז עם אותו פתח חדש ובלתי מוכר, מדובר על מצב חדש שמצריך הסתגלות לא פשוטה. עם זאת, מרבית החולים מדווחים על יכולת טובה להסתגל למצב ועל הקלה של ממש בהרגשה הכללית והפחתה בכאבים.

אשפוז בגיל הנעורים

כאשר מדובר על חולים חדשים, רבים מהם צעירים שאצלם טרם אובחנה המחלה, לוקח זמן עד שמאובחנת הבעיה. לעיתים ההזדקקות לאשפוז נובעת מהתפרצות של כאבים חריפים בלתי ברורים.

לעיתים הכאבים נחשדים בתור כאבים של דלקת התוספתן ולעיתים החשד נופל על דלקת בדרכי השתן או על בעיות אחרות. בהיעדר סימפטומים ברורים אחרים רק לאחר שנשללות בעיות אחרות מאובחנת המחלה האמיתית.

לעיתים, האשפוז יכול להגיע לא רק בשל כאבים אלא גם בשל ירידה של ממש בתיאבון, כאבי בטן קשים, דימום ביציאות או ירידה דרסטית במשקל. לרוב, תקופות האשפוז לא יהיו ארוכות ולאחר מתן תמיכה בתסמינים, בכיבים ובכאבים, ישוחרר החולה עם המלצות להמשך הטיפול.

נהוגים בזהירות

לאחרונה קרו מספר מקרים של צעירים חולי קרוהן וקוליטיס שהגיעו לאשפוז בשל הבטחות לא אחריות של מטפלים אלטרנטיביים שונים. המטפלים, שהבטיחו ריפוי מלא באמצעות שיטות כאלה ואחרות גרמו לכך שהחולים שמו בהם את מבטחם ואף הפסיקו את הטיפול בתרופות השונות או בחלקן.

צעירים במצב של תת תזונה, בעיות בעצמות, בעיות ראיה קשות ובעיות נוספות אושפזו בשל התנהגות בלתי אחראית מצד מטפלים אלו. כדי למנוע מצבים כאלה, יש לעשות כל שינוי באורח החיים ובתרופות אותן נוטלים רק בהתייעצות עם הרופא המטפל.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו