איך לשמור על הפוגה במחלות מעי דלקתיות?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

שמירה על הפוגה של מחלות מעיים דלקתיות – טיפולים ודרכים לשימור ההפוגה

איך לשמור על הפוגה במחלות מעי דלקתיות?מחלות מעיים דלקתיות יכולות להשפיע באופן ניכר על הסובל מהן, על התנהלותו ביום יום וגם על תחושותיו. בין אם זו קרוהן או קוליטיס, מדובר במחלות הנוטות להיות בהפוגות.

כלומר – ישנן תקופות שהן תוקפות ובשיאן, וישנן תקופות בהן הן כלל אינן מרגשות. איך שומרים על הפוגה כזו? על מצב סטטי שבו לא יופיעו תסמיני המחלה או מידת עוצמתם תהיה פחותה? הנה הדרכים שיכולות לעזור בכך.

תזונה נכונה היא הסוד

אמנם, היא איננה ידועה ככזו שגרמה למחלה או תרמה לה, אך לאחר הופעת מחלת המעיים הדלקתית, כדאי, ולו כדי לשמור על ההפוגה שלה, להקפיד על תזונה נכונה. תזונה נכונה הכרחית מאד לסובלים ממחלות קרוהן וקוליטיס, שכן, פעמים רבות הם נוטים לאכול פחות בשל חוסר תיאבון ולכן לא מספקים לגופם את הוויטמינים, המינרלים ובאופן כללי את כמות הקלוריות הנדרשות לגופם.

מעבר לכך, לסובלים ממחלות אלו יש נטייה לשלשולים, מה שמחליש את הגוף וגורם לספיגה קטנה מאד של כל תוצרי המזון שאותם מקבלים (השומנים, החלבונים, הפחמימות וגם המים). השבתם על ידי תזונה נכונה ומדויקת יכולה לעזור לחולים, לשפר את תחושתם וגם לשמור על הפוגת המחלה. כדאי להימנע ממזונות עתירי סיבים וממזונות חריפים ומומלץ לבחור במזונות רכים ועדינים במרקמם.

תמיכה וטיפול רגשי

הגוף והנפש שלנו, כפי שמאמינים רבים, מחוברים זה לזה ומשפיעים זה על זה. מצבים של מתח נפשי רב וחרדה יכולים להשפיע באופן משמעותי על התפתחות המחלה וגם על האופן שבו היא באה לידי ביטוי. ישנם לא מעט חולים החווים מצב רגשי לא פשוט לפני התחלקות המחלה.

למרות שאין עדויות חד משמעיות שאכן ישנה השפעה ישירה על המחלה, סוברים שמצב רגשי, ובמיוחד על אנשים עם סוג מסוים של אישיות, יכול להיות קטליזטור למחלה. ולכן, ולו כדי לשמור על תקופות של הפוגה ועל החמרת המחלה, מומלץ מאד לעבור טיפולים רגשיים, להצטרף לקבוצות תמיכה וגם לקבל סיוע ותמיכה מבני המשפחה, מאנשים קרובים.

תרופות ותוספי מזון

ישנן כיום תרופות מסוגים שונים, המסייעות לסובלים מקרוהן וקוליטיס ובמיוחד עוזרות למנוע את התלקחות המחלה. מדובר בתרופות משככות כאבים, שמומלץ מאד לפני נטילתן להיוועץ עם הרופא המטפל כדי לוודא שאכן הן הפתרון המתאים. לסובלים ממחלות מעיים דלקתיות, ובמקביל מבעיות רפואיות נוספות הקשורות ללב למשל, כדאי להימנע מתרופות אלו.

באשר לתוספי המזון, לאור ספיגה מעטה מאד של וויטמינים ומינרלים בשל הפרעות במעי, רבים סובלים מחסרים משמעותיים, שחשוב להשלימם. הדבר אפשרי, במקביל למזון, גם באמצעות תוספי תזונה. גם כאן כדאי מאד להתייעץ עם הרופא המטפל וגם עם נטורופת כדי לבחון את האפשרויות השונות ואת מידת התאמתן.

אורח חיים בריא

באופן כללי, הקפדה על אורח חיים בריא יכולה גם היא לסייע. המשמעות לכך היא הפסקת העישון (למעשנים). עישון עשוי להחריף את המחלה וגם למנוע הפוגה. מי שחוזר לעשן לאחר שנותח בעקבות המחלה, צפוי לסבול מחזרתה של המחלה שוב ובצורה חריפה הרבה יותר מכפי שהיתה קודם לכן.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו