זוגיות עם חולה בקרוהן או קוליטיס

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

זוגיות עם חולה בקרוהן או קוליטיסמחלות קרוהן וקוליטיס מציבות לחץ על מערכות היחסים, ובמיוחד על הזוגיות. אנשים עם מחלות אלו סובלים לעיתים קרובות מעייפות, ויתכן שיזדקקו לאשפוז בבית החולים או למנוחה בעת התאוששות מהתפרצות המחלות או מניתוח.

בני הזוג עשויים בסופו של דבר ליטול על עצמם יותר אחריות הכרוכה בניהול משק הבית וגידול הילדים. המחלות פוגעות גם בחיים האינטימיים, ובכל זאת, מספר זוגות עשויים לגלות כי הם מתקרבים יותר זה אל זו בשל המצוקות אותן מביאות בעיות בריאותיות אלו.

תקשורת זוגית גלויה

כל מערכות היחסים מתפתחות לאורך זמן, ואמון חייב תמיד להיות הערך העליון. בעת חשיפה להיבט כל כך אישי, צריכה להיות רמת אמון מסוימת במערכת היחסים או שהחולה צריך לסמוך על תחושת הבטן שלו ולא לשחק במילים יפות על מנת לייפות את המצב.

בן או בת הזוג הוא אדם איתו רוצים באמת לחלוק את כל היבטים של החיים, ולכן יש לגלות פתיחות וכנות לגבי המחלה ותסמיניה.

תקשורת גלויה לגבי המחלה מרגיעה את החולה, ולכן יש להגיע לרמת נוחות של שיתוף עם בני הזוג, היות ובכך מנוטרל אלמנט הבוש והמבוכה. אין צורך לדאוג לגבי התגובה שתגיע עם גילוי והשיתוף, אך התגובה יכולה ללמד הרבה על אופיו של בן הזוג.

מומלץ שלא להתייחס אל המחלה באופן שמוציא אותה מהפרופורציות הנכונות. אפשר להעלות את הנושא בהתאם לנסיבות ורק כאשר החולה קיבל את מצבו והשלים עם המחלה, וכאשר הוא בוטח מספיק בבן או בת הזוג.

ניתן להעלות את נושא המחלה באופן טבעי, ולהציג את העובדות כפי שהן, כמצב רפואי עימו חי החולה. כמו בכל דבר אחר בחיים, הדרך בה אדם מתייחס אל עצמו היא הדרך בה מתייחסת אליו החברה.

ככל שיהיה קשה המצב, אם יבחר בן הזוג לנטוש את הזוגיות רק בגלל המחלה, כדאי לדעת זאת עוד בשלבים הראשונים של הזוגיות, היות והחולה זקוק לאדם עליו ניתן לסמוך, ובכל מקרה, אהבת אמת היא משהו לו זקוקים כל האנשים, ולא רק החולים. אחרי הכול, גם זוגיות עם אדם בריא לחלוטין אינה חפה מבעיות.

יחסי מין עם חולה בקרוהן או קוליטיס

בעת קבלת החלטה לגבי קיום יחסי מין, חובה לשתף את בן או בת הזוג לגבי המחלה, שכן קיימים מספר שיקולים אותם יש לקחת בחשבון. אם החולה בוחר להיות פעיל מבחינה מינית, אין כל סיבה שלא ייהנה מחיי מין נורמאליים, אך עליו לקחת בחשבון ריצות בלתי צפויות לחדר השירותים, כאבי בטן או צלקות לאחר ניתוחים.

אם המחלות נמצאות בשלב פעיל, יש לשתף את בני הזוג על מנת להקל את המצב בפעמים בהן החולה אינו מרגיש טוב, או שיהיה צורך להפסיק את הפעולה באמצע קיום יחסי המין. לכן זוגיות המאופיינת בתקשורת נאותה יכולה אף להגביר את האינטימיות.

חולה בקרוהן או קוליטיס יכול ליהנות מחיים חברתיים פעילים ביותר. אין שום סיבה שלא להשתתף באירועים, לפתח מערכות יחסים בריאות וליהנות מהחיים באופן כללי. המפתח הוא שליטה במחלה, כך שהיא לא תשתלט על החיים.

חולים נוטים למקם את הזהות שלהם עם המחלה עצמה. אך על החולים להבין כי מחלת קוליטיס אינה מגדירה זהות אישית, ואין צורך לשים את החיים בהמתנה, רק בגלל נוכחות המחלה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו