החמרת תסמיני מחלות מעי דלקתיות בזמן המחזור החודשי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

איך משפיע המחזור על מחלת קרוהן?

איך משפיע המחזור על מחלת קרוהן?שינויים הורמונאליים במהלך המחזור החודשי עשויים לגרום לתסמיני קרוהן, כגון החמרת שלשולים. ניתן לקבוע, די בוודאות, שרוב הנשים אינן מתלהבות כשמגיע הזמן הזה בחודש. ממש לפני ובמהלך המחזור, נשים רבות מתמודדות עם תסמינים שאינם נעימים כגון נפיחות, התכווצויות בטן ושינויים במצבי הרוח. אך בקרב נשים עם מחלת קרוהן, טרדות הווסת אינן מסתיימות בכך.

נשים רבות הסובלות מהמחלה מגלות שהתסמינים מחמירים יותר במהלך המחזור החודשי. עדויות מדעיות מראות כי הורמונים משתנים במהלך הווסת, כגון אסטרוגן ופרוגסטרון, וחומרים דמויי הורמונים הנקראים פרוסטגלנדינים, העלולים להשפיע על הפרעות עיכול כגון מחלות מעי דלקתיות (IBD), כולל מחלת קרוהן.

המחזור החודשי ומערכת העיכול

מחקר אחד בחן את הקשר בין המחזור לבין הפרעות עיכול. במחקר זה נכללו נשים עם מחלת קרוהן וקוליטיס כיבית, נשים עם תסמונת המעי הרגיז (IBS), ונשים ללא מצבי עיכול.

בעוד ש-93% מהנשים חוו תסמינים קדם וסתיים, בנשים עם מחלת קרוהן נמצאו עם הסיכויים הגבוהים ביותר לדווח על תסמיני עיכול בנוסף לתסמינים המקדימים, כולל המשך התסמינים במהלך המחזור החודשי, כשהתסמין הנפוץ ביותר היה שלשולים.

הסיבה לשלשולים חמורים במהלך המחזור החודשי

נשים עם מחלת קרוהן, כמו גם נשים עם תסמונת המעי הרגיז, ואפילו נשים ללא מחלות מעיים, עשויות לסבול משלשולים לפני הווסת ובמהלכה, כתוצאה מעלייה ברמות פרוגסטרון המיוצר על ידי הגוף בשלב השינויים ההורמונאליים. אך אצל נשים הסובלות מקרוהן, תסמינים אלו חמורים יותר.

הפרוסטגלנדינים אחראים במיוחד על התכווצות שרירים, בין אם הם מופיעים בצורת כאבי אגן לפני המחזור, כאבים במהלך המחזור, או התכווצויות מוגברות של שרירי המעיים, במצב המוביל לשלשולים.

שליטה על תסמיני המחזור החודשי ומחלת קרוהן

נשים הסובלות מהמחלה וחוות עלייה בתסמינים במהלך המחזור החודשי, יכולות להקל את המצב עם שימוש בגלולות למניעת הריון ונטילת תוסף תזונתי אחד לפחות.

גלולות למניעת הריון

נשים רבות המשתמשות בגלולות למניעת ביוץ וחסימת רמות גבוהות של פרוגסטרון, חוות שיפור בתסמיני המעיים במחזור החודשי.

רמות פרוגסטרון גדלות לאחר הביוץ ומגיעות לשיאן בימים לפני המחזור. רמות פרוגסטרון גבוהות עשויות אף להאט את פעילות שריר המעיים, וכתוצאה מכך מתרחשת עצירות.

שמן נר הלילה

מחקרים הראו שנשים עם מחלת קרוהן, שנוטלות תוסף זה, חוות שיפור משמעותי בשלשולים הקדם וסתיים והשלשולים במהלך המחזור. השמן משמש כחוסם פרוסטגלנדין חזק זמין ויש להשתמש בו בערב.

הוא זמין בצורת תוסף צמחי או בצורת ג'ל. שמן נר הלילה מכיל אף רמות גבוהות של חומצת גמא, ובימים בהם מופיעים התסמינים נמתן לקחת אותו עם מזון אחת לשמונה שעות. לשם הזהירות, יש להימנע ממנו במצב של התקפי אפילפסיה.

תרופות להקלת תסמינים קדם וסתיים

תרופות אלו מועילות לתסמיני מצבי רוח, קשיי שינה והפרעות תיאבו. סוג תרופות הידועות כמעכבות ספיגה מחדש של סרוטונין (SSRI), מספקות הקלה מסוימת מתסמינים קדם וסתיים חמורים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו