התנהלות והתמודדות עם מחלת מעי דלקתית בעבודה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

התנהלות והתמודדות עם מחלת מעי דלקתית בעבודה

    התנהלות והתמודדות עם מחלת מעי דלקתית בעבודהרבים הסובלים ממחלת מעי דלקתית מכירים את ההתמודדות עמה בזמן העבודה ואת אי הנוחות והמבוכה העלולה להיגרם בשל כאבים וצורך לגשת לשירותים בדחיפות באמצע פגישה חשובה.

אחד הקשיים המרכזיים נובעים מכך שעל פניו הכל נראה בסדר ואם אתה פונה לבוס עקב כאבים ולחץ בקיבה מבלי לחשוף את הבעיה ממנה אתה סובל מידת ההבנה של העמיתים לעבודה ושל הבוס אינה גבוהה, כך שנשאלת השאלה האם לשתף בבעיה או להסתיר?

להסתיר או לשתף?

ההסתרה גם היא משימה לא פשוטה ומעיקה העלולה לגרום למתח ולחץ נפשי בשעות העבודה, לכן במקרים בהם הבעיה הינה חמורה מוטב לשתף ולמנוע אי נעימויות. ההחלטה לשתף אינה פשוטה אולם חשובה משום שהסובלים ממחלת מעי דלקתית נזקקים לפיקוח ולטיפולים רפואיים דחופים באופן יחסי לאדם בריא לחלוטין.

כך שימי המחלה ותדירות ההיעדרויות עולה לצורך בדיקות שגרתיות וטיפולים רפואיים. שיתוף הבעיה יקל על העובד כך שיוכל להיעדר בעת הצורך מבלי צורך לתת הסברים לא משכנעים או לאחר באישור בשל בדיקה.

התנהלות נכונה

טעות נפוצה בקרב הסובלים מהמחלה היא שכאשר הם חשים בטוב קיימת נטייה להזניח את הטיפול התרופתי אשר נקבע להם, אולם הם שוכחים כי העובדה שהם חשים בטוב נובעת מהטיפול התרופתי.

התרופות מסייעות במניעה של התפרצות תסמיני המחלה, הדחף הכמעט בלתי נשלט לגשת לשירותים וכן בהקלה על הכאבים הנלווים, התרופות מסייעות בהפוגות ארוכות בין התפרצויות וכן יכולות לשמור אתכם במצב של הפוגה למשך זמן ארוך. נוסף על כך יש להקפיד על הרגלים נכונים הכוללים שינה טובה ומספקת, הימנעות מעישון, אכילה נכונה והתנהלות מול המחלה מתוך מחשבה קדימה לטווח ארוך ולא רק במניעת התקף הבא.

ביקורים סדירים עם הרופא והצוות המטפל עשויים למנוע סיבוכים והידרדרות המצב, אנשים הסובלים ממחלת מעי דלקתית חשופים למצבים של דיכאון וחרדה אשר חשוב שיהיו מטופלים ותחת השגחה.

כלים להתמודדות

התמודדות עם מתח היא אחד הכלים החשובים להקלה על תסמיני המחלה וליצירת תחושה נוחה במקום העבודה הרווי בלחצים, ישנן דרכים פשוטות להקלה על מתח הנכונות לכל אדם, גם בריא ועל אחת וכמה לחולה במחלת מעי דלקתית:

  • הקשבה למוסיקה
  • שיחה עם חברים
  • ביצוע תרגילים מרפים ומשחררים
  • הצטרפות לקבוצת תמיכה עם עוד אנשים הסובלים מאותה הבעיה

אפשר לנסות דרכים שונות להתמודדות עם מתח ולהגיע למסקנה מה עובד עבורכם. שמירה על איזון נפשי חשובה ומשפיעה על חומרת התסמינים, רבים מעידים כי פעילות גופנית משמרת אותם במצב של הפוגה מהתפרצות תסמיני המחלה, הפעילות יכולה לכלול ריצה, רכיבה על אופניים, יוגה ועוד, חשוב במידה ואתם חשים בלחץ לעשות צעד לאחור, להאט את הקצב, לקחת אוויר ולחזור לאיזון.

במצבים של הצטברות לחץ בעבודה ושחיקה בהחלט מומלץ לשקול לקחת חופשה, אמנם התחושה לעיתים לא נעימה בשל אובדן הכנסה והתרחקות מהחברים לעבודה אולם טוב לקחת פסק זמן לפני שהמצב מחמיר מאשר לסבול מהתפרצויות ותסמינים חריפים אשר יאלצו אתכם לצאת לחופש בכל מקרה. נכון ומומלץ להקדיש זמן ומחשבה מתוך מודעות לחשיבות של פריקת מתחים והימנעות ממצבי לחץ חריפים הכוללת שמירה על הטיפול השגרתי וביצוע התאמות חיוניות לפי הצורך.

במידה והחלטתם לחשוף את הבעיה במקום העבודה הכינו תכנית מראש כיצד תוכלו לבצע את העבודה ביעילות על אף ההתמודדות עם המחלה והוכיחו כי אתם מהווים נכס לחברה, כך אנשים יעריכו את ההתמודדות שלכם עם המחלה ואת היכולות המקצועיות והעמידה באתגרים שהצבתם לעצמכם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו